Muslimska högtider.

Ramzan bayramınız kutlu olsun!!!



Nu vill jag mer än något annat befinna mig i Istanbul (ovanligt) och fira Bayram med alla.
Det var sådan himla mysig stämning i fjol då jag var där och medverkade i festligheterna kring Ramazan och dessutom fick äran att följa med på ett traditionsenligt firande med Naz och hennes fina familj.

Man kan likna Ramazan med kristen Jul och vi alla vet ju vilken stämning det är i Sverige kring den 24 december..
Nästa år ska jag banne mig vara där!

Sagolik turkisk mat i mängder. Det finns inget stopp på hur mycket dom
öser på på ens tallrik och ett 'nej tack, jag är mätt' accepteras icke.


Ingen Kalle Anka och sällskapsspel här inte, i Turkiet dansas det loss!


Jag och världens sötaste turkmormor!


Naz delar ut choklad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback