Advance planning.

Det var omöjligt att sova igår, hur jag än försökte så var det som om kroppen och hjärnan skrek efter stimulans.
Inga snusk-tankar nu, jag menar mer på det produktiva planet.
Ni vet när man får ett städ & fix-ryck och inte kan tänka sig något roligare för stunden, och verkligen tycker det är kul att springa omkring och fejja?
SÅ kände jag mig när jag låg i sängen och räknade timmarna tills alarmet skulle ringa.

Senast jag kollade på klockan var den 03:07, somnade en stund efter det misstänker jag.
Klockan 05:20 var lampan tänd, datorn påslagen och ett lättnadens suck dragen av att dom blåa vann.
Känner mig lagom grusig i ögonen.. Nästan som en bakfylla?

Idag är det som ni säkert vet måndag och som ny start på ny vecka så tänker jag;


1) Inte äta några medvetna sötsaker på hela veckan. Har blivit på tok för mycket glass, kakor och godis lately och med tanke på att jag precis kommit igång med min älskade träning igen känner jag mig inte i form för att fläska i mig massa socker dagligen.
2) Vara sjukt effektiv på jobbet. Har känt att jag tappat stinget lite dom senaste veckorna, har verkligen haft en svacka men som tur är jag medveten om det och tänker göra något åt saken! Jag vet att jag normalt sett stormtrivs på jobbet så det är bara att ta sig tillbaka dit igen så blir allt bra medans jag bor kvar i Sverige..
3) Plugga turkiska!!!!!!!!! Kan jag bara ta och lära mig det där språket NU! Vad är det för fel på min efterblivna hjärna?!

Nog från mig, ska jobba nu.
Hörs sen, ha en fin måndags förmiddag alla!




Kommentarer
Elisabet

Miki när du pluggar turkiska själv gör du det då i den boken jag kopierade från dig?

Jag tror nämligen inte att jag kommer inte kuna gå turkiska kursen på ABF just nu för jag har inte råd och tid... Dessutom så har jag badvibes om den kursen. Jag tror nämligen inte att det är riktigt rätt nivå och tittar man i den boken dom använder sig av så är det väldigt gamalmodig turkiska som dom lär ut... inte riktigt det jag vill lära mig liksom...

Men jag tänkte att när du vill och jag kan så kanske vi verkligen kan göra det där med privatkursen?

Jag vill verkligen lära mig också!! :P

Kramar!



2010-09-20, 10:21:17 http://elisabetwallgren.blogg.se/
Miki

Ja och även från mitt turkiska block där jag antecknat saker från turkiska klasserna i Istanbul.

Vi borde sätta oss ner på en långfika någon dag och bara öva, öva, öva!

2010-09-23, 13:48:42 http://mikissurroundings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback