Turkish food!

Först och främst vill jag att alla lyssnar på denna låt, den är helt fantastisk och speciellt på kvällskvisten när man vill slappna av.
Det är inget turkiskt för er som är emot det (fy), utan bara ett sjukt harmonisk fin sång.

Freedom - Buddha Deluxe Lounge - Mystic bar sounds

Träffade Johanna som tidigare nämnt, senast jag träffade henne var på en snabb-fika innan jag skulle till Uppsala och se Engin Nursani live och därifrån åka till Turkiet.
Kommer ni ihåg den helgen?
Den lyckligaste dagen i mitt liv förmodligen :)

Vi hade som ni kanske förstår en hel del att babbla om, och vad passar inte bättre än att göra det på en bit mat?
Som jag skrev var vi i Kista, jag behövde köpa ett USB-stick så jag kunde tömma datorn på bilder.
Vid det här laget börjat grabbarna som jobbar på den turkiska restaurangen känna igen mig så idag stod jag som ensam blond tjej i kön och vart tilltalad och tvungen att beställa på turkiska.
Vart sådär lagom röd i ansiktet :)
Åt en fantastiskt god måltid bestående av iskender, çorba och ayran!

Nu har hur som mitt USB och kommer spendera åtskilliga timmar med att rensa blanda alla 309485 bilder.
Nostalgi-tripp med andra ord.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback